Hoe kan ik bezwaar aantekenen tegen 2-de poging van een reisverbod van Duitsland . ?

Ik heb een Armeense nationaliteit en ik woon sinds 2005 in Nederland. Ik heb toet nu toe non-stop een Verblijfsvergunning in Nederland met een Nederlandse reisdocument. Geen aanraking met politie of Justitie.
3-jaar geleden ik werd gestopt door Duitse politie bij de grens. Ik had alleen mijn Nederlandse rijbewijs bij me , maar het was niet genoeg voor politie dus ik moest mee naar politiebureau. Volgens Duitse politie ik was illegaal. Ze hebben naar Nederlandse politie gebeld en ik werd meegenomen naar Nederland. Volgens Nederlandse politie was ik wel legaal dus politieagent heeft me beloofd mijn gegevens daarheen faxen.
Na 3 maanden ik ben op vakantie gegaan via Düsseldor-int . Was niks aan de hand. Oke dus ik dacht opgelost. In februari ik werd weer gestopt door duitse politie en mee genomen naar politiebureau dus zelfde verhaal. Dit keer gelukkig alle papieren bij. Nou en wat denken jullie ? Ik moest 380 euro boeten betalen anders moet ik naar gevangenis. Ik vroeg waarom? Krijg een antwoord van jah sorry omdat je was als illegaal hier ... Ja ik heb gelijk boete betaald (doodsbang) en ik kon gaan met een papiertje waar stond dat ik zelf verplicht ben Duitsland verlaten en ik mag 10-jaar niet terug. Oke dus 2-de keer Waarom? Jah het is een standart procedure als je in Nederland bent ga gewoon naar je Gemeente ze gaan en brief sturen dan is het zo geregeld . Okey ik kwam terug ... Maar gemeente weet hier niks van . Heb al naar juridische hulp gebeld niks helpt me

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
paulus811
10 jaar geleden
Het lost je probleem niet op, maar je krijgt mijn complimenten voor de manier waarop je schrijft. En dit is Nederland, dus welkom in de bureaucratie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik kan niks doen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan contact opnemen met het juridisch loket voor gratis deskundig advies.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Leg daar je probleem eens voor.

Antwoorden (1)

Het reisverbod is door Duitsland ingesteld, daarmee denk ik dat Nederland er niet veel aan kan doen. Je zou contact op kunnen nemen met de Duitse ambassade om te vragen of en op welke manier je hier vanaf kunt komen.

Indien je daar niet verder mee komt moet je misschien naar de Europese Unie (mits duidelijk is dat de grond voor je verbod onterecht is). Geen idee waar je dan zou moeten zijn (misschien een brief aan Van Rompuy, dat krijg je vast wel een antwoord dat je doorverwijst). Maar ik weet wel dat het dan lang gaat duren.

Succes.